Семина́р ( латынша seminarium — көшет, жылыжай) — оқу-практикалық сабақтардың нысаны, онда оқушылар (студенттер, стажерлер) оқытушының басшылығымен оқу немесе ғылыми зерттеулердің нәтижелері бойынша орындаған хабарламаларды, баяндамалар мен рефераттарды талқылайды. Оқытушы бұл жағдайда семинар тақырыбын талқылаудың үйлестірушісі және тақырып бойынша дайындалу міндеті болып табылады. Сондықтан семинар тақырыбы мен талқылаудың негізгі көздері егжей-тегжейлі танысу, зерделеу үшін талқыланғанға дейін ұсынылады. Талқылаудың мақсаты кәсіби өріс дағдыларын қалыптастыруға және талқыланатын материалды бекітуге бағытталған.
«Семинар» сөзі математика және геометрия заңдарын зерттеген ежелгі гректерге белгілі болды, сондай-ақ осы әдістеменің көмегімен философтардың ой-пікірлерімен танысты. Семинар дегеніміз не? Бұл теориялық білім міндетті түрде практикаға сүйенетін оқытудың ерекше түрі. Әрине, семинарларды өткізу уақыт өте келе өзгерді,бірақ осы әдістеменің әлі күнге дейін бар екендігі оның тиімділігін көрсетеді.
Өткізудің мәні.
Семинар барысында сөз сөйлеуші аудиторияға дәріс материалдарын баяндайды. Бұл ретте сөздер фильмдермен және слайдтармен көрсетілуі мүмкін. Одан әрі талқылау басталады, онда барлық қатысушылар өз пікірлерін білдіре алады немесе сұрақ қоя алады, сондай-ақ алынған ақпаратты практикада қолдануға тырысады. Егер осындай ерекшеліктерді ескеретін болсақ, семинар деген не деген сұраққа жауап бере отырып, бұл жоғары тиімділікке қол жеткізуге мүмкіндік беретін интерактивті оқыту түрі деп сеніммен айтуға болады.
Семинарларды ұйымдастыру.
Семинар жоғары деңгейде өтіп, оның барлық қатысушыларға пайдалы болу үшін келесілерді жасау керек: қандай да бір мәселені талқылау жүргізу үшін жоспар құру; семинар жүргізетін және тыңдаушыларға ақпарат беретін адамдарды таңдау; семинарға қатысушыларға таратуға арналған қажетті материалдарды дайындау және басып шығару; оқыту өткізілетін орын-жайды таңдау және тиісінше ресімдеу; көлік қызметтерді қарастыру - олар семинарға қатысушыларды ғана емес, сонымен қатар ақпарат беру кезінде пайдалану жоспарланып отырған қажетті жабдықтарды да тасымалдау; банкет немесе фуршет ұйымдастыруды қамтуы мүмкін.
Тікелей ұйымның алдында іс-шараның мақсатын, тақырыбын және нысанын, сондай-ақ оның ұзақтығын (оқыту семинарлары, ұжымдық оқу, пікірталастар немесе конференциялар түрінде) анықтау қажет.
Семинар-практикум дегеніміз не
Бұл сабақты ұйымдастыру нысаны, онда оқушылардың бір бөлігі шектеулі, алдын ала белгіленген уақыт бойынша тапсырмаларды шешу үшін деңгейлік жетістіктерді ескере отырып, топтарға уақытша біріктіріледі, осы уақыт өткеннен кейін топтар не бүкіл сыныпқа, не мұғалімге, не бақылаушы-оқушыға есеп береді. Топ есебінде топтың субъективті тиімділігіне басымдық беріледі, яғни жұмыс нәтижесіне емес, оның үдерісіне. Сабақтың бұл түрі интегралды оқыту технологиясы үшін арнайы құрастырылған (В. В. Гузеев).