«Ақмола облысы білім басқармасының әдістемелік орталығы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Методический центр управления образования Акмолинской области»

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Білім алушыларға емтиханға дайындау бойынша педагогтерге арналған психологиялық

01.06.2023

  Бітіру емтихандарына дайындықтың қиын да жауапты кезеңінде білім алушылар мұғалімдердің қолдауы мен қатысуын бұрынғыдан да қажет етеді. Емтихандарға дайындалу және консультациялар өткізу кезінде білім алушылармен достық қарым-қатынас атмосферасын құру, оларға оң көзқарасыңызды білдіру, олардың жетістіктеріне сенім білдіру, осылайша олардың өзін-өзі бағалауына оң әсер ету өте маңызды.

Қажетті:

&Білім алушыларға емтихандардың қалай өтетіні және емтихандарды тапсыру талаптары туралы толық ақпарат беру, осылайша әрбір білім алушы бүкіл процедураны және оны орындау ретін көрсетеді.

& Білім алушыларды емтиханға қалай дайындалу керектігімен таныстыру. Тақырып бойынша материалды ретке келтіре отырып, қысқаша сызбаларды, кестелерді құру жолын көрнекі мысалмен көрсету. Бұл білім алушыларға тек дайындалып қана қоймай, мәтінмен сауатты жұмыс істеуге көмектеседі. Білім алушыларды негізгі формулалар мен анықтамаларды қағаз парақтарына жазып, оларды көрнекті жерлерге қоюға шақыруға болады. Бұл сізге оларды жақсырақ есте сақтауға көмектеседі.

&Тапсырмаларды орындау барысында дұрыстап, уақытында бағдарлап, тарата білуге ​​үйрету.

&Емтихан алдында білім алушылардың толқуын азайтуға тырысыңыз, себебі бұл нәтижеге кері әсер етуі мүмкін. Бұл білім алушылардың өзіне деген сенімін арттыру арқылы жүзеге асады. Өйткені, жасөспірім сәтсіздіктен қаншалықты қорқатын болса, соғұрлым ол алаңдатады және қателесу ықтималдығы соғұрлым ақ болады.

Табысқа жету үшін материалды жақсы білу қажет, бірақ бұл білім де көрсетілуі керек. Емтихан жағдайындағы алаңдаушылық пен алаңдаушылық пәнді жақсы білмеуден гөрі үлкен жау болуы мүмкін. Білім алушыға емтиханға дайындалу кезінде шамадан тыс толқуды жеңуге үйрету сізге байланысты. Мұны қалай жасауға болады?

&Егер білім алушы емтихан қарсаңында сәтсіздікке ұшырау туралы үнемі ойланып, әңгімелесе, оған жағдайды бағалауды өзгертуге көмектесіңіз. Оған болашақ оңай және сәтті жауаптың суретін сипаттаңыз. Оған «қалаған болашақтың» бейнесін барлық егжей-тегжейлі елестетуге рұқсат етіңіз - ол қобалжып, сыныпқа қалай кіреді, отырады. Ал содан кейін қорқыныш жоғалады, барлық ойлар анық, жауаптар өзіне сенімді адамға анық беріледі. Білім алушыларға мүмкін болатын сәтсіздік туралы олардың ойларын қалай бағалайтыныңызды айтыңыз - олар емтиханға дайындалуға кедергі келтіріп, тұрақты шиеленіс тудырып қана қоймайды, сонымен қатар білім алушыға немқұрайлы дайындалуға мүмкіндік береді, өйткені сәтсіздік әлі алда.

&Егер білім алушы алдын ала емтихан тапсырушыларды (ұйымдасты- рушыларды) өзінің жауы санаса, одан жақсылық шықпайды. Онымен сөйлесіңіз, барлық мұғалімдердің де емтихан тапсырғанын түсіндіріңіз және олардың сезімдерін есте сақтаңыз. Ұйымдастырушы білім алушыға қатал болып көрінсе де, мейірімді болмаса да, бұл оның оған жаман қарайтынын білдірмейді. Сірә, ол жай ғана өзінің объективтілігі мен бейтараптығын көрсетеді.

&Релаксация ішкі алаңдаушылықты азайтады, зейін мен есте сақтауды жақсартады. Тыныс алу жаттығулары мен аутогендік жаттығулар релаксация мен стрессті жеңілдету үшін тамаша. Бұл жаттығуларды сабақ құрылымына мүмкіндігінше ертерек енгізіңіз, оларды бақылау жұмыстар алдында сыныпты орнату үшін пайдаланыңыз.

Сондай-ақ білім алушылар эмоциялық-еріктік сфераның жеке ерекшеліктеріне байланысты әртүрлі қиындықтарды бастан кешіруі мүмкін. Төменде емтиханға дайындалу кезінде ерекше назар аударуды қажет ететін балалар топтары берілген.

Мазасыз балалар. Мазасыз балалар үшін тексеруге дейінгі кезеңде эмоционалды жайлылық жағдайын жасау ерекше маңызды. Ешбір жағдайда алдағы емтиханның маңыздылығын және оның нәтижелерінің маңыздылығын үнемі еске түсіру арқылы жағдайды ушықтырмау керек. Ересек адамның міндеті – табысқа жету, мадақтау, қолдау жағдайын жасау. Бұл ретте қолдаушы мәлімдемелер үлкен рөл атқарады: «Сен мұны істей алатыныңа сенімдімін», «Сіз табысқа жетесіз» және т.б.

Өзіне сенімсіз балалар. Мұндай балалардың проблемасы - олар өз пікіріне сүйенуді білмейді, олар басқа адамдардың көмегіне жүгінуге бейім. Оған өзі таңдауды ұсынған дұрыс («Неден бастау керек деп ойлайсыз: қарапайым немесе күрделі тапсырмалардан?»). Мұндай жағдайда сіз оқушыға сәттілік жағдайын жасауға көмектесетін қарапайым фразалар арқылы қолдау көрсете аласыз: «Мен сенемін», «Сіз міндетті түрде жетістікке жетесіз».

Балаларда озбырлық пен өзін-өзі ұйымдастырушылық жетіспейді. Әңгіме озбырлық деңгейі төмен, өз іс-әрекетін өз бетінше ұйымдастыра алатын балалар туралы болып отыр. Дайындық кезеңінде баланы іс-әрекетті ретке келтіру үшін әртүрлі материалдық құралдарды (сыртқы тіректерді) қолдануға үйрету өте маңызды, мысалы, оның іс-әрекетінің жоспарын құру.

Астениялық балалар. Мұндай балалардың басты сипаты - жоғары шаршау. Олар тез шаршайды, олардың белсенділік қарқыны төмендейді және қателер саны күрт өседі. Астениялық балаларға емтиханға дайындалу кезінде бірнеше үзіліс қажет. Егер олар кенеттен әрекеттерін үзіп, біраз уақытқа тоқтап қалса, асықпау керек.

«Қап» балалар. Олар бір тапсырмадан екіншісіне әрең ауысады, көбінесе баяу. Олар әрбір тапсырма үшін ұзақ кіріспе кезеңін талап етеді. Дайындық кезеңінде мұндай оқушыға қанша уақытты және қандай тапсырмаларды орындауға жұмсай алатынын нақты анықтауға үйрету маңызды.

Білім алушыларды достық көзқараспен, жанасумен, қысқаша мадақтау арқылы мадақтау керек.

Баланың әл-ауқатын бақылаңыз, уақытында байқап көріңіз және шамадан тыс жұмыс істеуге байланысты баланың жағдайының нашарлауына жол бермеңіз.

Қысқа және тиімді бұлшықет релаксациясының әдістерін меңгеріңіз және балаларға тыныштандыратын тыныс алу әдістерін ұсыныңыз.

Емтихандағы жетістік: сынау емес, ынталандыру!

  • Педагогам.jpg
  • Педагогам.jpg


Добавить комментарий



Включить данные в подпись
Жаңартылған күні: 01.06.2023 17:42
Құрылған күні: 02.06.2023 05:32

Текст